الگوریتم هایی برای حل دستگاه معادلات خطی با ماتریس ضرایب تنک و کاربردهای آنها

thesis
abstract

روشهای زیر فضای کریلوف از جمله bi - cg, cg و gmres برای حل تکراری دستگاههای معادلات خطی با ماتریس ضرائب تنک با ابعاد بزرگ مورد قبول اکثر محققین می باشد. برای بهبود بیشتر اینها روشهای پیوندی را ارائه می دهیم که این روشهایی پیوندی می توانند با ترکیب روشهای زیرفضای کریلوف استاندارد بدست آیند. در آغاز مختصر در مورد روشهای زیر فضای کریلوف استاندارد بحث خواهیم کرد و بعد بیشتر روی روشهای پیوندی از جمله bi - cgstab, (), bi - cgstab, cgs و fgmres متمرکز خواهیم شد و همچنین حالت همگرائی این روشها را نیز بحث خواهیم کرد. روشهای تکراری اغلب بصورت ترکیب با عملگرهای پیش حالت ساز استفاده می شودند که سرعت همگرائی را افزایش می دهد. در آخر هر فصل همچنین نتایج عددی را نیز بحث خواهیم کرد.

First 15 pages

Signup for downloading 15 first pages

Already have an account?login

similar resources

الگوریتم هایی برای محاسبه بزرگترین مقسوم علیه مشترک و کاربرد آنها در حل معادلات دیوفانتی خطی

یکی از مراحل مهم در حل دستگاههای دیوفانتی خطی، محاسبه بزرگترین مقسوم علیه مشترک چند عدد صحیح است. الگوریتم اقلیدس اغلب به عنوان یکی از الگوریتم های موثر برای محاسبه بزرگترین مقسوم علیه مشترک دو عدد صحیح استفاده می شود. با ادغام الگوریتم اقلیدس با یک روند تکراری می توان آن را برای محاسبه بزرگترین مقسوم علیه مشترک چند عدد صحیح نیز به کار برد. در این مقاله به بررسی چند الگوریتم برای محاسبه بزرگتری...

full text

حل یک دستگاه از معادلات خطی با روش آنالیز هموتوپی

در این مقاله، الگوریتم موثری برای حل دستگاه معادلات خطی بر اساس روش آنالیز هموتوپی ارائه می دهیم. این روش با روش تکرار ژاکوبی کلاسیک مقایسه شده و آنالیز همگرایی آن مورد مطالعه قرار می گیرد. در پایان دو مثال عددی برای موثر بودن این روش ارائه خواهیم داد.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023